« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Taj datum odabran je kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostručenju (trisomiji) 21. kromosoma. Uzrok Downova sindroma otkrio je 1959. godine genetičar Jerome Lejeune kada je na 21. paru kromosoma otkrio još jedan kromosom viška – umjesto 2 tu su se nalazila 3 kromosoma, a u cijeloj stanici umjesto 46, ukupno 47 kromosoma. Downov sindrom kao naziv za skup zajedničkih znakova i karakteristika potječe od engleskog liječnika Johna Langdona Downa koji je još 1866. godine prvi opisao sindrom kod osoba s određenim stupnjem poremećaja u razvoju (mentalni hendikep). Svjetski dan osoba s Down sindromom prvi puta obilježen je u Singapuru 2006. godine.
Obilježavanjem Svjetskog dana osoba s Downovim sindromom želimo upoznati svijet s ovim poremećajem i pri tome potaknuti ljude na poštivanje njihovih prava. Većim razumijevanjem i poboljšanjem njihovoga položaja u društvu možemo poboljšati kvalitetu života osoba s Downovim sindromom.
U sklopu Školskog preventivnog programa „Različiti, al jednako važni“ posebnu pažnju posvetili smo osobama s Downovim sindromom. Kroz različite edukativne i literarne aktivnosti s učenicima na satu razrednika, hrvatskog i engleskog jezika razvijali smo svijest o izgradnji odnosa u okruženju bez stereotipa i predrasuda, o razumijevanju i poštivanju različitosti te o stvaranju šarenog svijeta – svijeta u kojem će biti mjesta za svih, ma koliko različiti bili.
Kreativnim radovima sa svojim učiteljicama i u školskoj knjižnici, učenici su poslali poruke prihvaćanja i podrške.
Svoju podršku učenici i djelatnici naše škole posebno su izrazili na njihov dan, 21. 3., nošenjem različitih čarapa te na taj način poslali snažnu poruku
RAZLIČITI STE, ALI NAMA JEDNAKO VAŽNI.