« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) Home
Republika Hrvatska kao aktivni sudionik trenutno najvažnijih međunarodnih istraživanja u obrazovanju uključila se i u istraživanje TALIS (Teachig and Learning International Survey) koje provodi OECD (Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj).Istraživanje je fokusirano na poučavanje, učenje i radno okruženje učitelja u školama, a zadaća je dobivanje relevantnih međunarodnih indikatora s ciljem razvoja obrazovne politike zemalja sudionica. Rezultati TALIS istraživanja povezuju se s rezultatima PISA istraživanja.
TALIS 2013 drugi je ciklus OECD-ova Međunarodnog istraživanja o učenju i poučavanju.
Prvi ciklus TALIS istraživanja proveden je 2008. godine u 24 zemlje. Zbog velikog uspjeha prvog ciklusa i njegovog vrijednog doprinosa razvoju obrazovne politike u zemljama sudionicama, odlučeno je da će se provesti i drugi ciklus, TALIS 2013.
TALIS istraživanje prvo je međunarodno istraživanje u čijem je glavnom središtu okolina učenja te radni uvjeti učitelja u školama. Ono daje priliku učiteljima i ravnateljima škola da daju svoj doprinos obrazovnim analizama i razvoju obrazovne politike vezano uz teme koje se ispituju u TALIS istraživanjima.
Međunarodna analiza podataka prikupljenih u TALIS istraživanju omogućuje zemljama da prepoznaju druge zemlje sa sličnim problemima i da uče iz drugačijih političkih pristupa. Istraživanje se provodi u više od 30 zemalja na pet kontinenata.
Što se ispituje u TALIS istraživanju?
Istraživanje je usredotočeno na sljede-ća područja obrazovne politike:
Profesionalni razvoj učitelja, potrebe stručnog usavršavanja učitelja te dostu-pnost i prepreke usavršavanju
Evaluacija rada učitelja u školama te oblik i priroda povratnih informacija koje primaju, kao i korištenje rezultata tih procesa u nagrađivanju i stručnom raz-voju učitelja
Utjecaj obrazovne politike i postupa-ka škole, uključujući vodstvo škole, na rad učitelja, školsko ozračje i okruženje za učenje
Stvaranje i podrška učinkovitog škol-skog vodstva u doba odgovornosti za rezultate i prijenosa obrazovne vlasti
Utjecaj najnovijih trendova u rukovo-đenju i upravljanju školom na učitelje i njihova uvjerenja vezana za odgojno-obrazovnu praksu
Profili zemalja s obzirom na nastavne metode, aktivnosti, potrebe za stručnim usavršavanjem, uvjerenja i stavove te varijacije u njima prema pozadinskim karakteristikama učitelja.
Ciljana populacija TALIS - istraživanja
Ispitanike u TALIS 2013 istraživanju čine učitelji/ce od petog do osmog razreda osnovne škole i ravnatelji/ce škola.
Međunarodna stručna skupina izradila je upitnike za učitelje/ice i ravnatelje/ice, o kojima se detaljno raspravljalo s predstavničkim tijelima učitelja, a među njima i s TUAC-om (Savjetodavno sindikalno tijelo pri OECD-u).
Za ispunjavanje svakog upitnika potrebno je otprilike 45 minuta. Svi odgovori u istraživanju potpuno su povjerljivi, a identitet učitelja i ravnatelja bit će u svakom trenutku potpuno zaštićeni.